Czy warto skorzystać z umowy SLA?

Czy warto skorzystać z umowy SLA?
Usługi IT są bardzo dynamicznie rozwijającą się częścią branży informatycznej. Internet to nieograniczone miejsce, które daje użytkownikom ogromne możliwości. Sieć obejmuje każdą dziedzinę naszego życia. Przez internet robimy zakupy, płacimy rachunki, robimy interesy czy sprzedajemy usługi lub produkty. Sieć jest jednym wielkim sklepem, czynnym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Internetowy serwis sprzedażowy jest doskonałym pomysłem na rozwój swojego biznesu. Daje nie tylko możliwość dotarcia do znacznie większego grona odbiorców, ale też promuje markę oraz buduje jej renomę. Jednak nawet dobrze prowadzony sklep internetowy może ulec awarii. Kto w tej sytuacji odpowiada za naprawę usterki? Właściciel? Firma obsługująca sklep?

Aby uniknąć tego typu dylematów, stosuje się umowę SLA (Service Level Agreement). Jest to dokument, który szczegółowo określa zakres świadcznych usług. Porozumienie tego typu stosuje się najczęściej w przypadku kontraktów B2B. Stanowi element standardowej umowy o wykonanie usług IT. Głównymi założeniami umowy SLA są dwie rzeczy - czas, jaki maksymalnie musi minąć od zgłoszenia usterki do rozpoczęcia prac serwisowych, a także czas, jaki mają specjaliści na przywrócenie serwisu do prawidłowego funkcjonowania. Jeśli dostawca usług nie dostosuje się, grożą mu dotkliwe kary umowne.

Jak wiadomo, ciągłość pracy systemu to gwarancja rozwoju i zysków. Kiedy dojdzie do awarii, strona internetowa przestaje poprawnie działać lub przestaje być dostępna dla użytkowników. Umowa SLA zabezpiecza przed tego typu sytuacjami. Mimo iż wiele firm IT pomija zawieranie tych porozumień tłumacząc się dodatkowymi kosztami, tak naprawdę brak tej umowy może przynieść zdecydowanie większe straty. Chodzi tu nie tylko o straty finansowe, ale też wizerunkowe. Usługodawca o kiepskiej reputacji nie będzie wiarygodny w oczach klientów i nie osiągnie sukcesu.

Aby zapewnić bezpieczeństwo dla obu stron, stosuje się SLA. Rzeszowska agencja marketingowa Argonium także korzysta z tej opcji. Firma jest jedną z najstarszych na rynku i posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z klientami reprezentującymi różne branże. Specjaliści tworzą nowoczesne i funkcjonalne strony internetowe oraz sklepy online, nad którymi czuwają dzięki umowom SLA. Porozumienie dostosowywane jest do potrzeb klienta. Przed podpisaniem dokumentu wykonuje się analizę, która wykazuje np. w jakich godzinach strona generuje największy ruch i w jakich godzinach musi ona w szczególności działać poprawnie.

Umowa SLA
 bardzo dokładnie określa ile czasu mają specjaliści, aby rozpocząć naprawę usterek. Co więcej, ustalony jest także czas, w jakim muszą oni pozbyć się incydentu. Na mocy umowy SLA usługodawca jest zobowiązany do znajomości konkretnego systemu i jego funkcji. Tylko w ten sposób będzie można szybko dokonać naprawy i przywrócić serwis do pełnej sprawności. Dokument gwarantuje możliwość rejestracji zgłoszeń o błędach i zapewnia dostęp do odpowiednich specjalistów w ściśle określonym czasie. SLA daje również możliwość telefonicznej konsultacji ze specjalistami, a także zapewnia usługę kontroli systemu tak, by wykryć błędy zanim zauważą je użytkownicy serwisu.

Ustalenie parametrów umowy SLA to kwestia indywidualna i zależna od charakteru działalności klienta. Dlatego też cena usługi SLA zwiększa się wraz ze zwiększeniem zakresu obsługi. Dlatego też Argonium stosuje analizy, dzięki którym uda się skonstruować umowę SLA korzystną dla obu stron.

Nie należy traktować umowy SLA w kategoriach dodatkowego wydatku. To zabezpieczenie, które jest obecnie standardem wśród firm oferujących usługi IT na najwyższym poziomie. Argonium dba o dobro swoich klientów. Ci specjaliści wiedzą, że każda przerwa w dostępności strony internetowej może mieć wpływ na wizerunek zarówno klienta, jak i swój. Dlatego też korzystając z pomocy ekspertów Argonium możesz być spokojny, bo Twój biznes jest w najlepszych rękach.

POLECANE FIRMY

wycena nieruchomości Rzeszów

Jak wykorzystać marketing szeptany do promocji marki?

Jak wykorzystać marketing szeptany do promocji marki?

Marketing szeptany to jeden z najlepszych sposobów na uczynienie maki bardziej rozpoznawalnej. Siła rekomendacji w życiu społecznym jest ogromna i każdy z nas opiera się w większym lub mniejszym stopniu na opiniach innych. Rozpowszechnianie komentarzy w sieci pozwala zbudować pozytywny wizerunek, a dodatkowo wspiera...
Strona internetowa jako wizytówka firmy

Strona internetowa jako wizytówka firmy

Czy wiesz, że wystarczy zaledwie kilka sekund, aby użytkownik sieci zdecydował się na skorzystanie z danej oferty? Zdecydowana większość ludzi jest wzrokowcami i na podstawie ogólnego wyglądu strony internetowej oraz kilku dodatkowych czynników, podejmuje decyzję o zakupie. Fakt jest taki, że w internecie jest...
Czy warto skorzystać z umowy SLA?

Czy warto skorzystać z umowy SLA?

Usługi IT są bardzo dynamicznie rozwijającą się częścią branży informatycznej. Internet to nieograniczone miejsce, które daje użytkownikom ogromne możliwości. Sieć obejmuje każdą dziedzinę naszego życia. Przez internet robimy zakupy, płacimy rachunki, robimy interesy czy sprzedajemy usługi lub produkty. Sieć jest...
Maszyny do wypieku ciastek - czym się charakteryzują?

Maszyny do wypieku ciastek - czym się charakteryzują?

W wyposażeniu profesjonalnej cukierni lub piekarni powinny znaleźć się ściśle określone maszyny. Tego typu zakład produkcyjny wymaga dokładnego zaplanowania i wyboru wyposażenia odpowiedniego do jego wielkości oraz rodzaju wytwarzanego produktu. Firmy specjalizujące się w wytwarzaniu urządzeń do wypieku ciastek oferują swoim...