Jak wykorzystać marketing szeptany do promocji marki?

Jak wykorzystać marketing szeptany do promocji marki?
Marketing szeptany to jeden z najlepszych sposobów na uczynienie maki bardziej rozpoznawalnej. Siła rekomendacji w życiu społecznym jest ogromna i każdy z nas opiera się w większym lub mniejszym stopniu na opiniach innych. Rozpowszechnianie komentarzy w sieci pozwala zbudować pozytywny wizerunek, a dodatkowo wspiera działania realizowane w ramach pozycjonowania. W jaki sposób skutecznie realizować marketing szeptany, aby działania te przyniosły oczekiwany skutek?

Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany(ang. - buzz marketing) to działania, które opierają się na bezpośrednim dotarciu do potencjalnych klientów ze spontanicznym komunikatem o danej marce lub jej konkretnych usługach/produktach. Działanie to ma na celu wywołanie pozytywnej dyskusji wokół marki i promocję jej oferty. Miejscem, w którym realizowane są zazwyczaj działania marketingu szeptanego to fora internetowe. Jest to zatem także okazja do tego, aby wykorzystać link building do pozyskania wysokiej jakości odnośników, które będą miały pozytywny wpływ na pozycjonowanie. W ten sposób buzz marketing może pozytywnie wpłynąć również na widoczność w wynikach wyszukiwarek.

Jak prowadzić marketing szeptany?
Marketing szeptany nie może mieć formy nachalnej reklamy, która nie jest mile widziana w żadnym środowisko. Komunikaty powinny być subtelne i naturalne. W marketingu szeptanym niedozwolone jest również oszukiwanie. Warto skupić się na przedstawieniu prawdziwych zalet danego produktu niż przypisywać mu wartości, z którymi nie ma nic wspólnego. Nie powinno się również otwierać nowych wątków za każdym razem, gdy chcemy poinformować o marce bądź produkcie. Dyskusja na ten temat powinna wypłynąć naturalnie, jako kontynuacja już istniejącego tematu. Takie działania powinny być również bardzo dobrze zorganizowane, dlatego dobrze będzie zlecić je profesjonalnej agencji, która będzie miała nad wszystkim kontrolę.

Jak powinny przebiegać działania?
Przed przystąpieniem do działań, warto przygotować bazę medialną czyli miejsca, w których będzie realizowana kampania. Mogą to być fora internetowe, grupy dyskusyjne, a także serwisy z recenzjami i portale tematyczne. Ważne, aby były to miejsca, w których przebywa grupa docelowa, do której chcielibyśmy trafić. Następnie należy opracować harmonogram, według którego prowadzone będą działania oraz przygotować komunikaty, jakie będą przekazywane. W trakcie realizacji kampanii warto pamiętać o tym, aby przestrzegać zasad etyki marketingu i nie próbować zjednywać odbiorców oczerniając inne marki. Jeśli nie wiem jak przedstawić daną firmę lub jej produkt w dobrym świetle, warto zlecić to zadanie profesjonalistom.

POLECANE FIRMY

wycena nieruchomości Rzeszów

Jak wykorzystać marketing szeptany do promocji marki?

Jak wykorzystać marketing szeptany do promocji marki?

Marketing szeptany to jeden z najlepszych sposobów na uczynienie maki bardziej rozpoznawalnej. Siła rekomendacji w życiu społecznym jest ogromna i każdy z nas opiera się w większym lub mniejszym stopniu na opiniach innych. Rozpowszechnianie komentarzy w sieci pozwala zbudować pozytywny wizerunek, a dodatkowo wspiera...
Strona internetowa jako wizytówka firmy

Strona internetowa jako wizytówka firmy

Czy wiesz, że wystarczy zaledwie kilka sekund, aby użytkownik sieci zdecydował się na skorzystanie z danej oferty? Zdecydowana większość ludzi jest wzrokowcami i na podstawie ogólnego wyglądu strony internetowej oraz kilku dodatkowych czynników, podejmuje decyzję o zakupie. Fakt jest taki, że w internecie jest...
Czy warto skorzystać z umowy SLA?

Czy warto skorzystać z umowy SLA?

Usługi IT są bardzo dynamicznie rozwijającą się częścią branży informatycznej. Internet to nieograniczone miejsce, które daje użytkownikom ogromne możliwości. Sieć obejmuje każdą dziedzinę naszego życia. Przez internet robimy zakupy, płacimy rachunki, robimy interesy czy sprzedajemy usługi lub produkty. Sieć jest...
Maszyny do wypieku ciastek - czym się charakteryzują?

Maszyny do wypieku ciastek - czym się charakteryzują?

W wyposażeniu profesjonalnej cukierni lub piekarni powinny znaleźć się ściśle określone maszyny. Tego typu zakład produkcyjny wymaga dokładnego zaplanowania i wyboru wyposażenia odpowiedniego do jego wielkości oraz rodzaju wytwarzanego produktu. Firmy specjalizujące się w wytwarzaniu urządzeń do wypieku ciastek oferują swoim...